Нас очікує прискорена катастрофа продовольчих систем у найбільш густонаселених куточках світу, разом із кризою стабільності функціонування промислових комплексів як в азійській, так і в європейській частинах континенту. Національне вміння використовувати свої можливості в оновлених умовах методами довгострокової продовольчої дипломатії та економічної дипломатії по темі
релокації в свою країну чужих постраждалих промислових кластерів вимагають сильних суверенних амбіцій. Українську перебудову за такого підходу варто розпочинати вже сьогодні.
Враховуючи оншоринг як довгостроковий принцип економічної політики США (внутрішня ре-індустріалізація), марно очікувати несировинної поведінки американських капіталів. Натомість варто брати до уваги наближене загострення кризи китайського експорту та потенціал поступового зближення піднебесної із ЄС, через залежність в сфері hi-tech та споріднених проблем через нову американську торгівельну політику. Вклинитися у цей європейсько-китайський економічний промисловий контур - було б вкрай корисно для України.
Питання національної безпеки України, а саме – здатність реалізувати максимальний потенціал розвитку, вимагають підвищення суб'єктності та ініціативної державної участі у процесах опрацювання економічного змісту інтеграційних процесів у Центрально-східній Європі (як варіант - на базисі вже існуючого проєкту Трьох Морів) – з метою створення складної та великої національної індустріальної економіки, перевершуючи запропоновані ззовні спрощені агро-сировинні проєкти.
Щоб реалізувати свої національні інтереси, Україна найближчим часом має виступити ініціатором нового ідеологічного змісту Ініціативи Трьох Морів:
1) Необхідно першими розігнати спільну роботу учасників Ініціативи навколо теми геокліматичних змін та загального розділеного між членами натурекономічного ресурсу в цьому субрегіоні, вигод регіональної кооперації та зв'язків (наприклад, у сфері загального управління стабільним річним водним балансом) у короткостроковій та довгостроковій перспективах.
Частина українських водних басейнів отримує свою воду від сусідів, тому виробити структуру неконфліктних стосунків у цій сфері є першочерговою превентивною безпековою задачею. Розробити в процесі обґрунтування даної кооперації карту спільних еко-систем, що потребують заходів із підвищення стійкості, шляхом реалізації низки спільних транскордонних проектів;
2) Сприяти створенню блоку країн т.зв. "Спільної геокліматичної долі" – як нового регіонального союзу на нео-геоекономічній основі. Це створить необхідність у підключенні до спільної роботи країн Північної Європи (Фінляндія, Норвегія, Швеція). Які представляють субарктичний регіон, який отримує в цілому (в умовах глобального потепління) нові перспективи розвитку і на який має орієнтуватися вертикальна транспортна інфраструктура Північ - Південь. + Довгостроковий інтерес Китаю щодо доступу через інфраструктуру Тримор'я до просторів розвитку європейської
«нової Півночі» - має бути запропонований як один з етапів розвитку союзу. Вигода такого ходу представляється у китайській участі в інфраструктурних та виробничих проєктах цього коридору.
3) Виступити з ініціативою включення до попередніх переговорів майбутніх повоєнних представників Білорусі та обов'язкового обговорення її рівноправної участі у Тримор'ї. Білорусь просторово включає важливі для України елементи водної інфраструктури, як і схожий за цінністю натурекономічний ресурс для агросектора та промисловості;
4) Включити детально опрацьоване бачення української економічної посекторальної участі у регіональному проєкті Тримор'я та ЄС загалом. З просторовим планом виробничо-інфраструктурних кластерів, які можуть бути включені до системи європейського розподілу праці. Дані пропозиції повинні ґрунтуватися на прогнозі кліматично спричинених проблем у стабільності господарського комплексу ЄС, його проблем безпеки у середньо- та довгострокових перспективах. Український «Генеральний план післявоєнного розвитку» має загалом пропонувати просторово-часове господарське планування під загальноєвропейську «релокацію» на геокліматично-безпечні українські території.
Економіка геокліматично споріднених та об’єднаних у союз країн Спорідненого блага може прорвати кліматичну інерцію дестабілізації та регіональних конфліктів за дефіцитні ресурси води та помірні території й грунти. Кризи, пов’язані з водою, біорізноманіттям і кліматом, не можуть бути вирішені ізольовано — нам потрібні трансформаційні дії, які ставлять колективні цілі в центр нашої економіки як принцип довгострокової регіональної безпеки.