Схема реалізації кліматичних адаптаційних заходів на прикладі водної сфери: розподіл повноважень та доля участі(Припустимо необхідність, а відтак наявність всіх нижче зазначених документів та інституцій. Та виходимо із того, що вже зараз вода - це глобально конвертуємий ресурс)
I Етап. Створення
Натурекономічного секторального зонування: «Мапа перспективного просторового розвитку
»натурекономічних ресурсів та
«Адаптаційний водний Ген-план» створюється для уряду, та дає йому інструмент, який уможливлює створення геокліматично раціонального (що враховує просторово-часовий вплив зміни клімату), секторального зонування видів господарської діяльності та синхронізованого з цим обов'язкового будівництва водних інженерних рішень із фіксованим просторовим регістром - в якості довгострокової державної політики. Це стає інструментом збереження та примноження інвестиційної сили території країни.
II Етап. Ефективна реалізація «Генерального плану повоєнного розвитку», у його частині будівництва адаптаційної кліматичної інфраструктури, згідно з умов.
«Адаптаційного водного Ген-плана», передбачає створення наступної нової інституціоналізованої схеми взаємодії бізнесу та різних рівнів влади. Вона включає: співвідношення повноважень; володіння часткою в капіталі інфраструктурних об’єктів; прибутку, тощо.
ЦЕНТРАЛЬНА СИСТЕМА ВЛАДИ.- Контролює на національному рівні реалізацію змісту умов та параметрів «Адаптаційного водного Ген-плану»: всі інвест-проекти, всіх секторів економіки, повинні прямо співвідноситься з його змістом. До завдань центральної влади входить забезпечення справедливості розвитку натурекономічного ресурсу та доступу до нього, згладжування нерівності регіонів у доступі до ресурси, арбітраж, охорона цілісності та ефективності національної водної системи.
- Проводить економічну дипломатію з суверенними урядами (що представляють інтерес національних компаній). Міждержавні інвестиційні договори повинні забезпечувати довгострокові інвестиційні проєкти з прив'язкою проєктів до зобов'язань щодо дольового інвестування (в акціонерній формі) у регіональні водні інфраструктурні об’єкти, як частини суб- та регіональних управлінь - з отриманням інвестором гарантій пропорційного доступу (квота по частці у капіталі) до сезонного обсягу водного ресурсу. Та/або попередня (до капітальних інвестицій у власний головний проєкт) участь у будівництві/рекапіталізації національно-регіональних водних інфраструктурних об'єктів з контрактованим доступом до води "відкладеного в часі" під проєкти спричиненої кліматом активної промислової релокації або інше. Інвестор повинен отримати гарантію параметрів поточних та майбутніх натурекономічних ресурсів (зі зрозумілою схемою квотування при їх між річних флуктуаціях: «посушливий»/«заливний» роки)
Державний інтерес: відповідно до національного плану перспективної водної системи України реалізувати «методом будівельних пазлів» керований процес державно-приватних інфраструктурних інвестицій. Дохід від прибутку у водній інфраструктурі – 20%. Частка у капіталі – 20%. Весь прибуток спрямовується на загальне фінансування великих транзитних національних (трансрегіональних) водних проектів.
РЕГІОН-РАЙОН. Регіональна та районна влада виконують лише наглядовий низхідний рівень контролю інвест-проектів на місцях у питанні їх відповідності до параметрів та умов «Адаптаційного водного Ген-плану».
На основі регіону створюється консолідований власник-розпорядник «Обл. Вода» – комерційна, державно-комунально-приватна акціонерна компанія.
МІСЦЕВА ВЛАДА. Володіє капітальною часткою в кожному конкретному водному проєкті, відтак й відповідною часткою в акціонерній «Обл.Воді» у розмірі 31%, пропорційно включеності місцевих громад у відповідні водні проєкти. Отримує більшу частину доходів із зборів (55% на соц. розвиток) з господарської діяльності, яка споживає суто місцеві водні ресурси (в межах кордонів ОТГ, агломерацій): місцевий зібраний в резервуари сток, підземні джерела води, тощо.
Центром перерозподілу залишається регіональна структура - «Обл.Вода», де зафіксована пропорційна власність та доходи. Залишок власної квоти на воду може перепродаватися громадою місцевому бізнесу. Це стане стимулом впровадження технологій заощадження та усунення нераціональних втрат комунальними господарствами на місцях.
Початковим джерелом фінансування частки капітальних інфраструктурних інвестицій зі сторони громад пропонується розглянути т.зв. зовнішню повоєнну іноземну допомогу «на відновлення». Максимальне зближення інтересів можливе у випадку співпадіння країни донора та інвестуючої фірми країни походження донора (
таким чином вони можуть
реалізувати комплексне рішення з водо-ресурсного забезпечення своїх іноземних інвестицій у нашу територію).