Ясно, що у реальному житті це неможливо, та й сам Лакан ілюстрував подібне слідування бажанню як такому трагедійним прикладом софоклівської Антигони.
Не будемо тут повторювати наших попередніх розвідок. Скажемо лише, що останній (2016 р.) сезон «Гри престолів» текстуально підтвердив, з вуст однієї з головних героїнь (Серсеї), що кожен упродовж усього перебігу подій робив саме те, що він хоче, і нічим іншим не переймався. Всі зовнішні мотивації зайві.
Така вимога може бути виконана тільки за умови, якщо немає референції. За наявності прив'язки до зовнішнього світу, як мінімум такого, що міг десь колись якось існувати, отримуємо необхідне слідування зовнішнім законам цього світу. У сімох королівствах же можливо все. Можна втратити зір і отримати його знов, але слідувати власному закону таліона, як Арья Старк. Можна здійснити едипальне бажання, як Тіріон Ланістер, і вислизнути з лап долі. У світі фентезі можливо саме те, чого бажає пересічний суб'єкт сучасної цивілізації, але не може здійснити у її рамцях, тому вислизає у фантазійний світ так званої традиційної культури.
Так званої саме тому, що вона фантазійна, навіть коли спирається на псевдоісторичну реальність. Крім «Гри престолів», що упевнено посідає перше місце у рейтингах серіалів сучасності, серіальний світ повниться псевдоісторичними реконструкціями. Якщо лишатися у межах візуальної продукції, маємо принаймні «Вікінгів» (2013 і далі) Майкла Герста - серіал, базований на дуже вільній інтерпретації саг про Рагнара Лодброка, данського конунга IX століття. Знавцям скандинавської історії завжди цікаво поглузувати з того, що Ролло не міг бути братом Рагнара, бо історичний Роллон був герцогом Нормандії на початку X століття, що норвезький конунг Хальвдан Чорний був батьком, а не братом Харальда Гарноволосого, об'єднавця Норвегії у 870-х роках, коли Рагнара давно вже не було в живих. Все це - знову-таки питання референції, а вона тут якраз не актуальна. Світ «Вікінгів» створений для того, щоб офісник зміг приміряти модну вікінгську зачіску, що ними серіал рясніє, скинути з себе (в уяві) краватку і піджак і насолодитися, знову-таки, етикою свого бажання. На кшталт того, що існують закони людей і закони богів. І іноді треба переступити через закони людей, аби виконати закони богів.
Що й сказати, принцип тієї ж таки Антигони Софокла.
Але референція у «Вікінгах» порушується ще й позірно глибокодумною грою з релігійною проблематикою. З одного боку, цілу серію присвячено дискусії Рагнара з англосаксонським королем на тему того, що не боги створюють людей, а люди створюють богів, відповідно до того, як розуміли нав'язане їм 1000 року християнство ісландці. З іншого, ми візуально бачимо Одіна й на початку першого сезону, й у четвертому, коли він одночасно з'являється перед синами Рагнара у двох різних місцях, аби повідомити їм про батькову смерть. Мода на неоязичництво і справді в сучасному світі існує, але така візуалізація настільки надмірна, що радше підважує довіру до побаченого.