Коли все пішло не так? Нахтвей повертається до 15 серпня 1971 року, коли Річард Ніксон поховав післявоєнний порядок, вивівши США з золотого стандарту. Це був день, як стверджує Нахтвай, коли народився неолібералізм. У тому ж році Ніксон сказав: «Ми зараз всі кейнсіанці!», але одним з наслідків того, що стало відомо як Шок Ніксону, була міжнародна інтеграція ринків, завдяки чому національна політика кейнсіанської економіки вимагала менеджмент, який охарактеризував золоті роки післявоєнного процвітання неефективними. Він називає "Ніксонів шок" повстанням капіталу, швидшим за студентські бунти трьох річної давнини, але набагато, набагато більш успішним. Повстання капіталу приєднало навіть канцлера-демократа Герхарда Шредера, який став зловмисником у своїй політичній заяві «Agenda 2010», що призвело до найбільшого повоєнного скорочення соціальних благ Німеччини.
Глобалізація та дерегуляція ринків, що супроводжували Ніксонів шок, допомогли таким країнам, як Британія, яка процвітала на дикому заході фінансової дерегуляції, відкрила нові ринки для німецького експорту. Але, як стверджується в книзі, це також зруйнувало соціально-демократичну егалітарну Німеччину широкого розповсюдження профспілкових колективних переговорів і державного соціального забезпечення, яку цінували ліві інтелектуали, такі як Юрген Хабермас. Але Нахтвей також визначає свого видатного попередника з Франкфуртської школи соціальних досліджень, головаря радикалів 60-х років Герберта Маркузе, частково відповідальним за кризу. У Маркузівському контркультурному хіті "Одномірна Людина" він підкреслив те, що Нахтвай називає художньою критикою – наголошуючи на автономію, самовизначення і індивідуальну відповідальність, в противагу соціальній солідарності і шанування прямих душу-розбиваючих суспільних правил.
«Таким чином, художня критика стала джерелом неоліберальної змови», - стверджує Нахтвей. Одним із наслідків цього, він стверджує, стало те, що сьогодні тільки 29% західнонімецьких і 15% східнонімецьких робітників працюють у фірмах, які мають як профсоюзні колективні переговори, так і ради робітників - дві грані післявоєнних норм зайнятості в країні. Таким чином, неомарксист Маркузе сприяв тому, щоб в Німеччині було щось схоже на те, що антимарксист Маргарет Тетчер зробила з Великобританією, а саме, як вона виразилась, «щоб змінити серце і душу».
Нахтвей приходить до іншого пов'язаного парадоксу: повоєнна держава загального добробуту була необхідною передумовою для реалізації особистості. Але саме ця людина при неолібералізмі вбила державу загального добробуту.
Все це, якщо чесно, наповнило б мене зловтіхою, якби не очевидне усвідомлення того, що соціальний занепад, який описує Нахтвей, теж наш. Ми також викинули соціальні сходи і мережу безпеки післявоєнного консенсусу. Ми також обміняли стабільність на ненадійність, гідність на споживчі товари, соціальну солідарність на індивідуальний матеріалізм. Німеччина в кризі дуже схожа на Британію - тільки краще робить машини.